Du kan leta direkt i kalendern om du söker något särskilt datum.

Sommarens program !
Utskick till våra medlemmar sker under v 21.

Städning på Gammelgården!

Tisdag 28 maj kl 18.00 - kom gärna och hjälp till att skura, sopa, skaka mattor eller vaför inte bara komma med glada tillrop - vi bjuder på fika!

Måndag 17 juni kl 18.00 - Iordningställande inför midsommar, kök, kiosker, scen mm skall fixas. Kom och delta i vår gemenskal, det är kul att städa när man är många! Vi bjuder på fika!

Har Du möjlighet att hjälpa till med praktiskt arbete?
Hör gärna av Dig och berätta vad Du är intresserad av. Det behövs många frivilliga krafter vid de olika evenemangen, bara till midsommar skickar vi ut kallelse till närmare 200 personer som tillsammans gör det möjligt för oss att ordna den fina traditionsrika Midsommarfesten. Men som Du förstår krävs det också mycket arbete under andra tider av året, t.ex. hjälp med reparationer, städning etc.

Många upplever idag att tiden inte räcker till, men behovet är lika stort, ja kanske större när det gäller frivilliga krafter. Ju fler vi är dess lättare och roligare blir det och vi får mycket tillbaka i form av samhörighetskänsla och vänskap. Dessutom kan vi vara stolta över att vi tillsammans hjälps åt, så att vi kan visa upp en levande och vacker Svärdsjöbygd.

Vid våra arrangemang samarbetar vi med Studieförbundet Vuxenskolan