Här kommer snart program för 2022 som pdf

Du kan leta direkt i kalendern om du söker något särskilt datum.

Information från Falu kommun

Välkommen till informationsmöte om Olars näs
Falu kommun arbetar för närvarande med att bilda ett naturreservat på Olars näs och området mellan Svärdsjön och väg 850 fram till Isalaån.
Måndag 16:e maj kommer vi att informera om syftet med naturreservatet och kommunens planer för det framtida naturreservatet.
Vi vill också gärna ta del av historier eller foton från området från er. Ta med era bilder till mötet eller meddela oss om ni har bilder hemma.
 Tid:      16 maj kl 18:30 – 20:00
Plats:   Olars näs, vid södra ladan

Varmt välkomna!

Åsa Säfström                                   Thomas Jågas
Landskapsarkitekt                        Kommunbiolog
Tel.: 023-82407

ÅRSMÖTE
Alla medlemmar hälsas välkomna till vårt årsmöte som hålls i Prostladan, Svärdsjö söndagen den 24 april kl 16.00
Varmt välkomna!
(Dagordning enligt stadgar)
Erik Månsson kommer att berätta bakgrundshistorian om Prostladan

SVÄRDSJÖ I FEST OCH VARDAG
Vi säljer sockefilmen "I fest och vardag" (1944-1949)  men ni kan även välja att titta på trailern,hyra eller köpa filmen digitarlt nedan.

Klicka på bilden till höger så kommer ni till Dalarnas sockenfilmer från Dalarnas Museum

Har Du möjlighet att hjälpa till med praktiskt arbete?
Hör gärna av Dig och berätta vad Du är intresserad av. Det behövs många frivilliga krafter vid de olika evenemangen, bara till midsommar skickar vi ut kallelse till närmare 200 personer som tillsammans gör det möjligt för oss att ordna den fina traditionsrika Midsommarfesten. Men som Du förstår krävs det också mycket arbete under andra tider av året, t.ex. hjälp med reparationer, städning etc.

Många upplever idag att tiden inte räcker till, men behovet är lika stort, ja kanske större när det gäller frivilliga krafter. Ju fler vi är dess lättare och roligare blir det och vi får mycket tillbaka i form av samhörighetskänsla och vänskap. Dessutom kan vi vara stolta över att vi tillsammans hjälps åt, så att vi kan visa upp en levande och vacker Svärdsjöbygd.

Vid våra arrangemang samarbetar vi med Studieförbundet Vuxenskolan